window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-EX2R5S7SHV');
Menu

Dirk Doet helpen! Bel 0418 84 11 27

Van slow cooking naar snelkookpan

Van der Somme | Marketing | 2025

"Contact opnemen met Dirk is zakelijk gezien het slimste wat ik het afgelopen jaar heb gedaan."

- Rutger van der Somme
Van der Somme

Highlights

  • Nieuwe website
  • Nieuwe huisstijl
  • Extra offertes via Google advertenties (SEA)
  • Ze hebben het bijna te druk

Wij hielpen met

  • Huisstijl
  • Socials
  • Website
  • SEA

Wie het heeft over een cateraar in Zaltbommel zal al snel stuiten op de naam van Rutger van der Somme. Al jarenlang stond hij bekend als een topcateraar.

Maar door een verandering in strategie was hij een aantal jaren wat minder zichtbaar en lag de focus op langlopende contracten voor vaste opdrachtgevers.

Toen die situatie plots veranderde was er actie nodig! Rutger was trouw abonnee van de mailings van Dirk en dacht: daar moet ik zijn! Een koffie afspraak werd snel gemaakt.

De vraag aan Dirk

“Hoe kunnen we zo snel als mogelijk is weer meer offertes krijgen en opdrachten, zodat alle koks weer volle bak aan de slag kunnen? De website beheren lukt mij ook niet meer, kunnen jullie daar iets mee?”

Dat klonk als een snelle hap voor de trek én een stevige maaltijd om lang mee door te kunnen. Dirk is meteen voortvarend aan de slag gegaan.

De uitdaging

Wat kunnen we doen om snel de zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten, zodat mensen die nu een cateraar zoeken uitkomen bij Van der Somme? Het profiel moet aangescherpt worden. De website moet helemaal op de schop. En er moet advertising ingericht worden. Kunnen we hier een spoedje van maken in onze drukke planning?

Ik wil met mijn catering het niveau halen van toprestaurants. Onderscheidend vermogen. Dirk wist precies hoe ze dit naar voren moesten brengen in onze uitstraling! - Rutger van der Somme

De aanpak

Als eerste hebben we in kaart gebracht wat voor cateraar Van der Somme is. Waar staan ze voor? Wat onderscheidt ze van de concurrentie? Deze zijn ontzettend belangrijk om later in te kunnen zetten op de website, maar vooral ook in de advertising campagnes op social media.

Omdat er snel werk bij moest, hebben we met een relatief klein budget en gerichte targeting een Google advertentie campagne (SEA) gelanceerd. Hiermee hebben we direct de vindbaarheid vergroot in het werkgebied.

Maar naast alle quickfixes werkten we ondertussen structureel verder aan de complete uitstraling. De website was allang niet meer representatief voor waar Van der Somme voor staat. Onze designers hebben de huisstijl een upgrade gegeven en vervolgens hebben we een nieuwe website gemaakt. Op de website kunnen bezoekers  nu veel makkelijker een offerte aanvragen en krijgen ze ook meteen een heel goed beeld van de unieke gerechten die Rutger op tafel zet. Dit maakt de verwerking ervan gelijk een stuk makkelijker.

Het resultaat

  • Nieuwe huisstijl
  • Nieuwe website
  • Wekelijks offerte aanvragen via SEA
  • Ze 'klagen' dat het zo druk is

Wat gebeurt er als je Dirk inschakelt?

Anton: "Had je dit verwacht van onze samenwerking?"

Rutger: "Nee. Wel gehoopt en het was nodig ook. Ik heb lang zelf mijn marketing en website gedaan, maar dat groeide boven mijn pet. Erg fijn dat jullie het nu goed geregeld hebben, zodat ik mij kan richten op het cateren. "

Anton: "Ja, die website deed je leuk, maar je zag wel dat het door een kok was gemaakt, haha!"

Rutger: "Ik vond het best aardig, maar inderdaad, het is nu veel beter! De website laat nu heel goed zien wie wij zijn en het belangrijkste: hij levert werk op! Precies wat we nodig hadden. Het volgende probleem dient al aan: we komen handjes tekort om al het werk te doen."