window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-EX2R5S7SHV');
Menu

Dirk Doet helpen! Bel 0418 84 11 27

Van lokale kaasboer naar meer klanten in Duitsland

Kaashandel Dammers | SEO & SEA | 2025

"Van marketing heeft Dirk zeker kaas gegeten!"

- Henk Bouman
Kaashandel Dammers

Highlights

  • Meer Duitse bezoekers op de website
  • Verbeterde ranking op belangrijkste zoekwoorden
  • Duitstalige blogs en wettelijke pagina's toegevoegd
  • Meer vertrouwen onder Duitse klanten

Wij hielpen met

  • SEO
  • SEA

Kaashandel Dammers zit al generaties lang in de kaashandel. De nieuwe generatie wil naast de huidige activiteiten uitbreiden naar Duitsland. Duitsers zijn dol op Nederlandse kaas, dat zien ze in de winkel in Ouddorp. Maar waar begin je? Dirk Doet.

De vraag

“We willen graag kaas verkopen aan bestaande én nieuwe klanten in Duitsland. Kunnen jullie ons helpen met een strategie?”

Dirk in Duitsland kan dat? Jawoll. Het vraagt om een andere aanpak, maar als de kaas lekker is dan ben je goed op weg.

De uitdaging

Wat werkt in Nederland, werkt niet automatisch in Duitsland. Een andere cultuur, andere mensen en andere wetgeving. Gelukkig is één ding hetzelfde: de kwaliteit van de kaas met het unieke verhaal van kaasfamilie Dammers. Hoe gaan we dit verhaal goed overbrengen aan Duitse klanten?

Van marketing heeft Dirk zeker kaas gegeten! - Henk Bouman

De aanpak

We hebben eerst gekeken naar naar de huidige website en posities op zoekwoorden om te kijken waar er kansen waren. We hebben persona's gemaakt op Duitse klanten die Hollandse kaas kopen. Ook hebben we gekeken waar een Duitse webshop aan moet voldoen volgens de wetgeving. De ontbrekende pagina's hebben we gemaakt en andere geoptimaliseerd.

We zagen ook kansen voor Google advertenties. Daar hebben we een kleine campagne voor extra zichtbaarheid. In Duitsland staat Nederlandse kaas goed bekend, daar hebben we op ingespeeld door het Nederlandse gevoel te benadrukken op de website. Dit komt terug in tekst en beeld.

Resultaat

  • 69% meer organische bezoekers uit Duitsland
  • Ranking op Hollandse zoekwoorden van 16,3 naar 10,6
  • Duitse SEA campagne: maandelijks extra bestellingen
  • Duitse verplichte content toegevoegd aan website
  • Productgroep Goude kaas geoptimaliseerd
  • Diverse blogs toegevoegd rondom Hollandse kaas
  • Webdesign geoptimaliseerd binnen de mogelijkheden van het CMS

Wat gebeurt er als je Dirk inschakelt?

Anton: "Een grote stap voor een familie met een lange kaastraditie in Nederland."

Henk: "Ja, dat is het zeker, maar ook een logische. In onze winkel in Ouddorp hebben we veel Duitse klanten die ook graag onze kaas in Duitsland willen bestellen. We hebben toen de website kaesonlinebestellen.de gelanceerd. Dat werkte goed, maar we wisten dat we er meer uit zouden kunnen halen met een partij zoals Dirk."

Anton: Ja, we zijn goed bezig. De vindbaarheid in de hele breedte is flink verbeterd en er is nog volop ruimte voor groei. Met jullie verhaal, kwaliteit en service kan het niet anders dat dit een succes wordt."

Henk: "Dat denken wij ook. Het is een lange termijnstrategie die er hopelijk voor zorgt dat ook de volgende generaties door kunnen met het verkopen van kaas in Nederland én Duitsland."