Een effectieve manier om de merkbekendheid te vergroten kan door het organiseren van evenementen. Naast dat het zorgt voor een plezierige ervaring, biedt dit ook toegevoegde waarde aan de klant. Daarom hebben wij voor Autobedrijf van Tilborg in het weekend van 3 en 4 november een fantastisch evenement mogen organiseren: ''Het Pitstop Spektakel''. Nu vraag jij je vast af hoe wij op deze naam zijn gekomen. Want wat was de achterliggende gedachte? En wat konden bezoekers op dit evenement allemaal doen?
Om op te vallen ben je bij Dirk aan het juiste adres, want opvallen is voor Dirk gesneden koek. En nu is het zo dat een evenement niet zomaar uit de lucht komt vallen. Wij hebben ons eerst weer verdiept in de klant voordat wij begonnen aan het opstellen van een marketingcommunicatieplan. Even terug naar de basis! Zien waar de klant voor staat, wat de kernactiviteiten zijn en wat de klant wil bereiken. En op basis hiervan wordt het onderscheidende vermogen bepaald die wordt gebruikt in het evenement
Dit is niks nieuws, want bij elk bedrijf werken wij vanuit de kern. Op basis hiervan wordt een boodschap ingericht en daarna wordt er nagedacht over uitingen die geschikt kunnen zijn. Dit doen wij expres, zodat je zeker weet dat de boodschap altijd goed aansluit; bij zowel het bedrijf als de klant.
Wij houden van brainstormen en het liefst doen wij creatievelingen dit de hele dag door. Tijdens het brainstormen waren wij het er met elkaar over eens: wij gaan ons focussen op een Safety-Check! Juist omdat het voor bestuurders verstandig is om in de koudere maanden de auto winterklaar te maken. Een goede inhaker, vooral omdat de klant ook servicegerichte diensten levert.
Maar tijdens dit evenement bedoelen we met een Safety-Check niet een normale check, maar een supersnelle, leuke en spectaculaire check! Zo snel alsof je in een pitstop staat.
Tijdens dit evenement konden bezoekers hun auto voorzien van een bandenwissel en Safety-Check, terwijl zij ondertussen genoten van fantastische activiteiten. Denk hier aan een formule-1 springkussen, winterse lekkernijen, kleurplaatwinactie en een race-simulator.
Een evenement werkt het beste met een eigen stijl en herkenbaarheid. Daarom is er tijdens dit evenement aan een bepaalde huisstijl gehouden. Op operationeel gebied hebben wij een flyer en poster mogen verzorgen. En om de locatie aan te kleden, hebben wij gezorgd voor extra opvallendheid door ons opgemaakte spandoek.
Naast offline communicatie, speelt online communicatie ook een belangrijke rol. En omdat video's in een wereld als deze niet meer weg te denken zijn, hebben wij een reel ingezet om het evenement op de socials onder aandacht te brengen. Voor extra bereik is er gebruik gemaakt van social advertising, waardoor een grote groep mensen wordt bereikt. Getarget op passende interesses. Dit zijn dus precies de mensen waarvan je zou willen dat ze langskomen.
Zeker weten, de klant heeft veel auto's mogen voorzien van een bandenwissel. En de klant heeft niet alleen veel aanmeldingen gehad, maar ook nog eens veel kleurplaten mogen ontvangen. Het was nog best lastig wie werd gekozen als winnaar...
Volgend project
Volgend project