window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-EX2R5S7SHV');
Menu
Terug

Influencer marketing

Creëer connecties die je merk laten groeien

Stel je voor: je ziet topatlete Femke Bol in een video genieten van haar favoriete hydratie-drankje na een intensieve training. Als zij het gebruikt, dan moet het wel goed zijn, toch? 

Stel je voor: je ziet topatlete Femke Bol in een video genieten van haar favoriete hydratie-drankje na een intensieve training. Als zij het gebruikt, dan moet het wel goed zijn, toch? 

Een hippe moeder die haar community van duizenden volgers voorziet van de beste opruimtips en moeiteloos een slimme robotstofzuiger aanbeveelt die het werk doet terwijl jij geniet van je vrije tijd. Dáár zit de kracht van influencermarketing. Het gaat niet alleen om een bekend gezicht, maar om de vertrouwensband tussen influencer en volger. Volgers vertrouwen hun mening en staan meer open voor hun adviezen dan voor die van een onbekende bron. Hierdoor bereikt je merk niet alleen meer mensen, maar ook mensen die écht geïnteresseerd zijn en sneller actie ondernemen.

Een goed voorbeeld van effectieve influencermarketing? Onze Evelina-appelcampagne: "Get influenced! De beste influencer van je kind ben jijzelf!" Influencer Moniek (MadeByMowie, 33,3 d. volgers) ging samen met haar zoon op pad in de Evelina-auto om zelf appels te plukken. Dit resulteerde in authentieke content, een toffe winactie en waardevolle interactie met ons publiek. Later volgden video's over Evelina appels in de winkel en een feestelijk recept voor de feestdagen. De Evelina-appel kreeg een geweldige boost!

Deze case laat zien hoe je met influencermarketing kunt spelen met schaal en doelgroep. Grote influencers en beroemdheden zorgen voor maximale zichtbaarheid en brengen je merk bij een breed publiek onder de aandacht. Maar micro-influencers of niche brand ambassadors – zoals een personal trainer of vegan foodblogger – hebben een kleinere, maar zeer betrokken en loyale community. En dát maakt hen enorm waardevol voor gerichte campagnes.

Belangrijk is wel dat influencermarketing goed wordt aangepakt: de juiste influencer moet écht passen bij je merk en je doelgroep aanspreken. Heeft de influencer bijvoorbeeld ervaring met het creëren van professionele content? Is hun volgersgroep actief betrokken?

Hier komt Dirk in het spel: wij weten precies welke influencers jouw verhaal op een manier kunnen vertellen die echt resoneert met het publiek. Met de juiste strategie maken wij influencermarketing tot een krachtig middel voor jouw merk!

Heb je ook een tof project?

Stuur ons een bericht

Volgende dienst

Reclame

Volgende dienst

Marketing